اطلاعات پروژه

طرح احداث دهکده های ورزشی، اقامتی

دهکده‌های ورزشی پروژه‌های پرکاربردی هستند که از دهکده‌های المپیک ساخته‌شده در اطراف بازی‌های المپیک الهام می‌گیرند. برای کسانی که ناآشنا هستند، دهکده های المپیک محل اقامتی هستند که ورزشکاران رقابت کننده از سراسر جهان برای رویدادها تمرین می کنند، با ورزشکاران دیگر معاشرت می کنند و مهمتر از همه، مکانی است که برای مدت کوتاهی آنها را خانه می نامند.

دهکده های ورزشی دارای چندین امکانات ورزشی مجهز به تجهیزاتی هستند که ورزشکاران برای تمرین و حفظ اندام در طول این رویداد 16 روزه استفاده می کنند. این امکانات ورزشی برای پشتیبانی از تمرینات بدنی سخت و میزبانی مسابقات در سطح بین المللی طراحی/تجهیز شده اند. افرادی که برای زندگی در دهکده های ورزشی مدرن انتخاب می کنند لزوماً نباید ورزشکار باشند. با این وجود، زندگی در یک دهکده ورزشی به ساکنان فعال بدنی (و کسانی که به دنبال فعال بودن هستند) فضایی بیش از اندازه کافی برای دراز کردن پاهای خود، به روش های بیش از یک، می دهد.

یافتن افرادی که علایق مشترکی در ورزش کردن در دهکده های ورزشی دارند، آسان است. زندگی در یک دهکده ورزشی در بازاری مملو از اقامتگاه هایی که تنها ادعای «زندگی سالم و فعال» را دارند، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد، چند گلدان گیاه و یک سالن ورزشی که در یک طبقه تصادفی قرار گرفته است.

تنفس هوای تازه جزء لاینفک ایده زندگی سالم است و دلیل این است که دهکده‌های ورزشی در زمین‌هایی با مساحت هکتار و نه متر مربع ساخته می‌شوند. این مقدار فضا علاوه بر این به توسعه‌دهندگان این فرصت را می‌دهد تا امکانات ورزشی مناسبی را برای حمایت از تلاش‌های سبک زندگی ساکنان فعال بدنی، هرکدام از فعالیت‌هایی که انتخاب می‌کنند، بسازند.

امکانات دهکده های ورزشی مدرن : 

  • مسیرهای دویدن
  • سالن های ورزشی
  • استخرهای به اندازه المپیک
  • زمین بسکتبال / تنیس / بدمینتون
  • مراکز پزشکی

این امکانات ( بسته به سازنده) محیطی را ایجاد می‌کند که ساکنان را تشویق می‌کند ورزش‌ها یا وسایلی را که برای تناسب اندام و سالم ماندن انتخاب می‌کنند دنبال کنند. دهکده های ورزشی مدرن اغلب این سبک زندگی را با ترکیب امکانات شهری تکمیل می کنند. بسته به توسعه دهنده، اینها ممکن است شامل امکاناتی مانند مراکز پزشکی، مناطق خرید و حتی فضاهای اداری باشد. امروزه دهکده های ورزشی تلاش می کنند فضایی ایجاد کنند که نیازهای ساکنان خود را پشتیبانی کند.

error: Content is protected !!